söndag 1 mars 2009

Ny månad =)

1:a mars idag!
Och fortsatt fint vinterväder =)

Vi var på pomenad idag igen.
Vi har plötsligt blivit riktigt duktiga på det här med promenader tycker jag!
Dammsög på förmiddagen och tvättade kläder, Hugo sov för ovanlighetens skull inomhus mellan 11 & 13 idag. Så det var på eftermiddagen vi gick på promenaden.

När vi kom hem blev det att börja med kvällsmaten.
Hugo har blivit jätteintresserad av att titta i alla möjliga kataloger, tidningar och serietidningar, så det gick jättesmidigt med matlagningen idag =) Inget gnäll =)
Det blev älgstek och klyftpotatis, och köttet blev för en gångs skull jättegott! Jag har aldrig förr lyckats få det så mört och smakrikt som idag! Brukar alltid bli segt och torrt...

Igår var vi, som jag skrev tidigare, till vargberget och pulkade.
Det var vi, Nicke & Marina med familj, Lotte & Johnny med familj och Tobbin & Simon.
För min del blev det ju inte mycket pulkande förståss, jag vågade inte med stora magen min :P

Pappa & Hugo















Emelie & Hugo















En bild som Lotte tog av mig:















Lite kyligt blev det nog efter ett tag. Speciellt när man står stilla...
Vi grillade lite korv i "rök-kåtan" efteråt.
Det där stället funkar nog inte riktigt som det ska...!
Man luktade som värsta rökbomberna när man for hem sen.

Vi hade med vagnet åt Hugo så han skulle få sova medan vi åt, var det tänkt, men nåt sånt ingick inte i lill-killens planer för dagen, hur trött han än var...
Han somnade först i bilen på väg hem.

Det blir lite jobbigt när man ska försöka äta och hålla koll på en riktig busunge på samma gång. Speciellt när man är nära elden...
Nästa gång tror jag vi skippar korven och tar med något färdigt förberett så man kan turas om att äta i lugn och ro medan den andra passar grabben =)

I morgon kommer tomatplantorna till växthuset här hemma.
Skönt att man slipper hjälpa till att sätta dom en gång =)

Nej, för oss (mamma & Hugo) är morgondagens blad ännu oskrivet.
Så får se vad vi ska hitta på då...
Kanske nån promenad igen :P

Ha det så bra alla!
Over and out!

Inga kommentarer: