torsdag 5 mars 2009

Morgonpigga(/trötta) är vi även här...

Hugo har nu bestämt sig för att kl 6.30 är det väckning.
Har varit så lite över en vecka nu... zzzzz vill soooova...
Jag vet ju nog egentligen vad det beror på... han sover nämligen MINST 3 timmar ute på dagarna, mer ofta än sällan blir det upp till 4 ½ timme.
Ja, jag vet, jag borde väcka honom, men det är så skönt när man hinner pyssla med nåt eget åxå!
När han går och lägger sig på kvällarna (20.30) orkar man ju inte mycket annat än slappa framför tv´n eller sitta vid datorn, så det är ju på dagarna man tvättar och diskar och ställer i ordning med maten etc...

Fast å andra sidan har han ju börjat sova bättre på nätterna nu äntligen.
Hoppas det håller i sig.

Vi har slutat med kvällsgröten, sen dess har han bara vaknat 1 gång/natt och somnat om inom 5 minuter. Det började med att jag slarvade med gröten några gånger och gav yoghurt istället...
Mitt i allt såg jag ett samband - dom gångerna jag inte hade gett gröt sov han mycket bättre, märkligt nog. Han är ju inte allergisk mot havre, för det är ju inga problem med havremjölk och havreyoughurt... så det måste ju vara gröten i sig som hans mage inte gillar att jobba med på nätterna.
Vi har ju prövat detta förr också, och då har det ju inte varit nån skillnad, så jag vet inte nu varför det gör det...
Kanske det var komjölks-allergin som spökade då?
Vi slutade ju med komjölk först när han var runt14-15 månader.
Tänk om man hade vetat detta från början helst!
Det verkar ju defakto vara vanligare med komjölks-allergi än man tror.
Stackarn har ju säkert haft magknip av detta ända från början =(
Nåja, nog om detta...

Igår hade vi babyträff hos oss.
Det blev lite tidigare än vanligt nu när både Emelie och Hugo är så morgonpigga!
Lilja däremot gillar ju sovmorgnar (fusk =) ) så dom kom lite senare...
Hugo uppförde sig ganska bra igår iallafall, han har en tendens att bli så till sig när ha får träffa sina kompisar =) Springer runt och viftar och flaxar och kramas och tjuter av glädje =)
Han borde nog få umgås oftare med jämnåriga, men det är lite svårt att hinna med...

Men nu tror jag nog vi ska dra på oss ytterkläderna och gå ut och få lite frisk luft!

1 kommentar:

Charlotte sa...

Vad bra att ni har föräldraträffar.Nåt sånt sku ha vari roligt när mina barn va små. Man träffar annars inte andra mammor när man är mammaledig.