onsdag 11 augusti 2010

Nej nu!

...ska det nog börja bloggas igen!
Det har varit dött här på sidan lite väl länge nu, tycker jag.

Först och främst vill jag gratta K&K och önska lillkillen välkommen till världen!
Vi väntar såååå på att få se det lilla underverket!

Nu just är det enormt mycket förändringar i luften hos oss, känns det som.
Var ska jag månne börja...
Bilbyte, husbyte, jobb och dagisplatser som ska ordnas, för att nämna några.

Stefan har just bytt sin paketbil till en lite nyare, men nu när jag ska börja jobba lite längre bort ska vi också byta "min" till en som dricker lite mindre bränsle.

Jobbet då, ja, det får va lite hemligt ännu, jag kan berätta mer sen när jag vet säkert att jobbet e mitt. Men det ser lovande ut :)

Sen var det husbytet då...
Vi har ju sedan länge haft huset till salu, och nu ser det nog ut som om vi fått en ganska säker köpare. När det riktigt blir av vet vi inte och något hus att flytta till har vi ju inte heller.
Den senaste tiden har vi också börjat drömma lite om ett eget hus, så om vi inte hittar nåt hus att köpa så hyr vi nåt ställe tills vi har sparat lite pengar och så bygger vi eget. Hoppas hoppas hoppas!!! Har suttit fastklistrad vid datorn många kvällar nu och tittat på massvis med hus och planritningar... Vi funderar på ett timmerhus :)

Jag tänkte avrunda inlägget med en bild av Lotten, från när vi träffades i Helsingfors.
Önskar att det inte vore så länge tills vi syns igen syster!



Inga kommentarer: