onsdag 29 juli 2009

Tygblöjor...

Jag började delvis använda tygblöjor på Felicia för en tid sedan.
Gissa om jag blev förvånad över hur enkelt det gick denhär gången!

Jag inhandlade en hel del tygblöjor på rea medan jag väntade Hugo, tänkte redan då att jag skulle desta detta...
Men Hugo var minsann en riktig kissnisse och mammas tålamod var inte det bästa. Plus att blöjorna som jag hade handlat nästan var för små redan från början, eftersom Hugo var en 4-kilos klimp när han föddes :D

Så den gången blev blöjorna inslängda i skrubben.
Jag försökte till och med sälja dom på loppis ifjol, utan resultat lyckligtvis.
För lilla fröken Felicia verkar vara som gjord för det här med tygblöjor =)
Engångsblöjor använder vi fortfarande på nätterna och om vi ska bort nån väg.
Men nog blir det en hel del inbesparade slantar i allafall!
Nu när den minsta storleken börjar bli lite för lite blev det ju dags att börja köpa lite större.
Ho ho, vilket jobb att kunna bestämma sig mellan alla modeller och leverantöter!
Dom är ju verkligen inte så billiga tygblöjorna heller. Speciellt när man ska ha ganska många på en gång.

Kom till slut fram till att jag köper några ytter-blöjbyxor och sen syr jag några själv, plus innerblöjorna...
Så idag provade jag att sy en innerblöja av ett flanelltyg som låg i skrubben och väntade på det rätta projektet =) Sydde ett uppsugningsinlägg på samma gång.
Det var inte svårt alls och jag blev jättenöjd med resultatet!
Så nu väntar jag bara på paketet med blöjbyxorna och tygerna så jag ska kunna sy mer!

Resultatet av dagens pysslande:

2 kommentarer:

http://livetienskokartong.blogg.se sa...

Cute! :)

mira sa...

va bra om de fungerar med tyg blöjor, då sparar man nog både pengar och miljön :)